Siirry suoraan sisältöön
Nettiblogi » Taitoblogi » Kuinka onnistuvat passiiviset tulot

Kuinka onnistuvat passiiviset tulot

  •  
Mitä ovat passiiviset tulot.

Monia blogin tai kotisivun perustajia voivat kiinnostaa passiiviset tulot. Passiivisilla tuloilla tarkoitetaan tuloja, joita saat vaikka et työskentelisi itse aktiivisesti. Esimerkiksi monet tunnetuimmat bloggaajat saavat passiivisia tuloja blogiensa tai somekanaviensa kautta vaikkapa tuotteita suosittelemalla. Kuinka tämä sitten toimii ja voiko kuka vain saada samalla tavalla tuloja? Se on mahdollista, vaikka tällainen markkinointi onkin Suomessa pientä vaikkapa Yhdysvaltoihin verrattuna.

Passiiviset tulot kumppanuusmainonnalla

Moni bloggaaja tai somettaja saa passiivisia tuloja affiliate mainonnalla, eli kumppanuusmainonnalla. Tällöin yritys antaa mainostajalle henkilökohtaisen linkin, jota jakamalla mainostaja markkinoi tuotetta. Linkin kautta klikatuista myynneistä rapsahtaa mainostajalle komissiot ja yritykselle myyntitulot. Kuten arvata saattaa, näitä tuotteita on ostettava linkin kautta melko paljon, että mainostaja tai myyjä saa siitä merkittävää hyötyä. Siksi etenkin tunnetuimmat bloggaajat ovat usein tällaisia kumppanuusmainostajia.

affiliate markkinointi ei vaadi erityistä titteliä, vaan mainostajana voi periaatteessa olla kuka tahansa, jonka kanssa yritys haluaa tehdä mainontaa. Se on molemmille osapuolilla tapa saada passiivisia tuloja. Tällainen markkinointi on melko yleistä monilla eri kanavilla, mutta etenkin blogissa tai sosiaalisessa mediassa. Se on kuitenkin mahdollista myös esimerkiksi sähköpostitse.

Myy kirjaa, novelleja tai oppaita kotisivujen kautta

Passiivisia tuloja voi saada myös myymällä kirjaa, novelleja tai oppaita vaikkapa kotisivujensa kautta. Tosin esimerkiksi novellin kirjoittaminen vaatii jo paljon taitoja ja oppaiden kirjoittaminen asiantuntemusta. Aina ei ole myöskään helppoa saada näitä julkaisujaan myydyksi. Mikäli niitä kuitenkin ostetaan, saat siitä passiivista tuloa. Etenkin E-kirja on aloittelijoille sopiva, kustannustehokas vaihtoehto. Sillä ei ole lainkaan painatus-, varastointi- eikä lähetyskustannuksia.

Avainsanat: